tisdag, januari 01, 2008

Inlägg nr 1 2008 :-)



Tänk... nu är det 1 januari 2008... i år blir Ellen 3 ;-) *hahaha* fast att hon bara fyllde för 2 veckor sedan. :-)

Igår var det nyårsafton och det kom hit lite folk. Vi hade verkligen supertrevligt och superroligt! :-) Länge sen jag skrattat så mkt tror jag... förutom fikarasterna på jobbet.. ;-) Men de är å andra sidan mkt kortare.. Eller? ;-)

Vi hade iallafall så pass trevlig att vi inte gick och lade oss förrän kl. 03.45 imorse. Sen vaknade barnen kvart över nio. :-) Sköönt att få sova lite iallafall.. Jobbit om de hade vaknat kl. 05 :-)

Vi fick tvinga Ellen att vara vaken hela dagen idag... Dock fick hon gå och lägga sig en timme tidigare än vanligt. I vanliga fall brukar hon få sova kl 19 men idag slocknade hon 18.05 utan snack när vi kollade på mumin på tv :-) Hon var rejält trött efter de senaste dagarna där vi hela familjen vridit på dygnet. Får hoppas hon är någorlunda sig själv imorgon när hon ska vara med morfar. Men det tror jag nog! :-) Det är ju Morfar - världens bästa kompis! :-)

Själv ska man o jobba imorgon... JObba?! Hur gör man det?! Var tog den Låååånga ledigheten vägen?! Jag har ju bara varit ledig några dagar... Eller jaha. det var visst alla dagar. ;-)

Snart är det väl dags att själv gå och sova efter de senaste nätterna med bara några få timmar... Imorgon ska jag ju gå upp när jag normalt sätt brukar lägga mig.. ;-) Inte riktigt men nästan!

nej, dags att fixa lite så det är lite organiserat imorgon när morfar kommer till Ellen...


Ellen på julafton hos mina föräldrar. Gissar att maten är god med tanke på hennes glada min. :-)


Ellen o moster mia på julafton. Ellen har fått "dis" (= Chips för er som inte talar Ellenska ;-) .. )

Inga kommentarer: