onsdag, januari 16, 2008

slottsbesök, tandläkarångest och vemod

idag var sista dagen hemma med Ellen... förhoppningsvis dvs.. Imorgon blir Dan hemma och eventuellt fredag också ifall att hon inte är frisk...

var iväg på visning på edsbergs slott nu på kvällen. Syrran o martin letar festlokal till bröllopet och det är inte det lättaste att hitta om man har en gästlista på ca 50 pers. Men detta verkar lovande.. får hoppas att det datum de vill ha är ledigt bara. :-)

ska till tandläkaren imorgon bitti... har äntligen bokat in tiden jag avbokade för 3 år sedan... *skäms* Det är inte det att jag är rädd för att gå till tandläkaren, jag tycker bara inte om att lägga så mycket pengar på något så tråkigt... plus att det är lite obehagligt. Vägrar ta bedövning... borra får de gärna göra, det känns ju ändå inte förrän de är klara i princip... Men det är obehagligt att känna vibrationerna i tänderna osv... Och visst är det så att det finns inget lättare än att hitta undanflykter till att INTE gå till tandläkaren... "undra om jag inte är lite täppt i näsan" , "det har jag inte tid med den här veckan heller" osv osv....

Men NU är det dags... kl. 8.30 har jag tid... lika bra att ha det avklarat på morgonen. :-) Hinner man inte bli nervös under dagen. :-)

Imorgon ska vi hämta vår nya bil också... Eller ja, ny o ny... den är ny för oss. En Saab 9-3 årsmodell 2001. Silverfärgad såklart ;-) Dumt att bryta ett vinnande koncept. Det är dock med lite vemod jag inser att det är sista gången jag körde 9-5:an idag... visst, den har sina skavanker o den är inte helt perfekt... men den är ändå skön att köra och den har tagit mig och Ellen överallt under tiden jag var mammaledig... Man fick till och med in 2 stycken barnvagnar i den... 1 duovagn och 1 kombivagn.. :-) Inte illa, eller hur!? Men nu är det dags för förnyelse och framförallt en bil utan problem (förhoppningsvis), peppar peppar...

nej, dags att göra sig klar för att sova... känner mig jättetrött efter att ellen var vaken natten till idag.... hon fick för sig vid halv tolv inatt att det var morgon... skulle ha upp rullgardinen och sen ville hon inte somna... kl 1 var jag in och lade ner henne för sista gången... sen gick jag och plockade ur tvättmaskinen så hon hörde att jag var uppe (hon somnar bättre då) och sen sov hon... Men, sen vaknade hon halv fem och då orkade jag inte kämpa så då fick hon komma in o sova i vår säng... sen vaknade jag imorse av en liten hand med en napp i som klappade mig på armen "dicka mamma, dicka"... Då var det en liten tjej som var törstig och ville gå upp... klockan var iof 8 så fick ju lite sovmorgon :-) Hon är så söt.. frågade henne om vi skulle gå upp och fick till svar "jaaa, oop mamma, där" och så pekade hon mot köket... hon är väl för söt.. :-)

Inga kommentarer: