söndag, januari 06, 2008

nu ska julegranen ut ut ut...

var precis vad min sambo sjungit på ungefär hela förra veckan. För att göra honom glad så bestämde jag mig idag för att plocka ner granen. Sagt och gjort. :-) Nu e den borta för iår... (och jag var inte alls trött på alla barr utan hade gladeligen haft den en vecka till ;-) *hahaha*)

Igår var vi hos Anders o Anna på kvällen, käkade mat och umgicks. Och tack Annika för att du gett dem receptet på den UNDERBART GODA efterrätten!!!!!!!!!!! :-) Du borde få nobelpriset för den! :-D

Idag har vi förutom att vi tagit ner granen varit på kalas hos Ellens kompis Victoria. Hon bor lite längre bort på gatan och fyller 2 år imorgon. Sån skillnad att se hur Ellen var påväg till kalaset och Från kalaset. På dit vägen skulle hon inte gå själv, inte bära paketet och bara vara i famnen... Helst skulle hon ha nappen också men det fick hon givetvis inte...

Efter kalas med tårta, lekande och en fiskdammspåse med en liten bok och ett paket russin så skulle hon gå själv, kasta snö på mamma o pappa, ABSOLUT bära sin lilla påse själv och var på lysande humör ... kanske är så att lilla fröken ledsnar på att vara inne o bara umgås med mamma o pappa.. ;-)

Imorgon är jag ledig.. *skönt* Ellens dagis har planeringsdag eller något liknande så det är inte någon verksamhet och då blir det till att vara hemma. :-) Kanske kan åka lite pulka imorgon om inte snön smälter bort... det verkade som att det var lite mildare nu än tidigare... Får hoppas att det blir minus och kanske lite snö till.. :-) Då e det ju ypperligt pulkaväder! :-)
måste ju bara avsluta med Ellen kramandes en av sina födelsedagsballonger... gissa om hon ÄLSKAR ballonger! Så fort hon ser en vill hon ha den... Och här är ju bildbeviset att hon till och med kramar dem.. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha! Jag hade gärna tagit emot det där nobelpriset om det inte vore så att jag i min tur fått receptet av någon annan *s*.

Men visst är den god? =)

Mia sa...

Jag tror att jag måste försöka få tag i det där receptet.. ;-)

Sötisen med ballongen.. Varför ge Ellen presenter när man bara kan köpa en påse ballonger och en ballongpump? *skrattar*

Kramis