måndag, januari 07, 2008

måndag, tråkigt väder och ledig....

är hemma idag eftersom Ellens dagis har studiedag eller planeringsdag eller vad det nu är.. :-)

Men något som verkligen kunde varit bättre är vädret!! Det är blött, disigt, dimmigt, mörkt, grått och trist! :-( Kunde väl varit liiite bättre väder?! Det här känner man ju inte alls för att gå ut i... man känner hur blöt och kall man blir bara av att titta ut.

just nu sover Ellen... man märker att det är mkt som händer nu. Utvecklingsmässigt menar jag... Hon sover länge men är ändå trött efter kort tid och äter oftare och mer och ibland mindre och med längre tid emellan... hennes lunch idag blev jag helt chockad över... 1 liten kotlett, lite potatis och 7,5 skivor falukorv(!) hallå, var tar all mat vägen?! Bra att hon äter iof... men 2 timmar tidigare hade hon ätit havregrynsgröt... ja ja.. får se när hon är hungrig nästa gång.. :-)

ska åka iväg och handla lite sen när hon vaknat. Tomt på lite basvaror och sen tänkte jag eventuellt smita in en sväng på ikea också... men får se. Det beror lite på hur bra det går i mataffären först. Vissa dagar går bättre än andra. :-)

har sett en taklampa jag skulle vilja köpa till Ellen på ikea.. nu har hon en tråkig plafond som inte har något barnmotiv eller nånting... den är bara "vuxen-tråkig"... men vi får se.. Annars tar jag det en annan dag.

Inga kommentarer: