torsdag, maj 31, 2007

Idag har jag..

jobbat hela dagen... Men gjorde dagen lite "lyxigare" än vad den annars kan vara.. Tog mig lite sovmorgon imorse.. (även fast jag gick upp tio i sju så blev det ju sovmorgon eftersom klockan annars ringer kvart över fem...) Sen gick jag dessutom hem halv fyra.. :-) SKÖNT! Ibland behöver man sådana dagar...

imorgon ska jag ju inventera HELA långa dagen.... det brukar inte va så kul så det var välbehövt med uppladdning idag :-)

Känns så skönt att trivas på jobbet. Orkar inte bry mig om surkartarna på jobbet som går runt... de får väl va sura om de vill... om de inte orkar göra något åt situationen så är det deras problem. Man kan faktiskt söka nytt om man inte trivs.

Sen mammaledigheten har jag börjat uppskatta jobbet på ett annat sätt. Man ser annorlunda på saker och ting. Kanske har man växt upp genom att själv bli mamma? Jag vet inte. Något har iallafall gjort att man uppskattar vissa delar lite mer än tidigare. Blir kvar ett tag om jag inte hittar något som ligger närmre med bättre lön och lika bra arbetstider.. :-)

Det är ju fortfarande osäkert om de ska stänga eller inte... vi får väl se i höst antar jag när vi ser hur mycket back vi har gått eller om vi kanske gått med vinst.. Tiden får utvisa hur det blir helt enkelt.

Imorgon är det redan fredag igen. Helt galet hur fort tiden går! Men skönt på samma gång.. Vi kanske ska åka och kika på ny bil imorgon också.. Inte köpa men titta. Vi vill veta vad det finns för alternativ, så får vi se vad det blir i slutändan..

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till din söta dotter! Jag förstår att det är häftigt med barn, jag ser verkligen fram emot när graviditeten är över. Den 20 september är jag beräknad till.

Kul att ha hittat hit : )
Ha det så bra!