lördag, maj 26, 2007

Sovmorgon på en lördag... ? Eller hur var det... ?

man tror ju naiv som man är att det är ju lördag... klart att det blir sovmorgon idag... Ingen klocka som ringer och stör lilla Ellen-fröken men tji vad man kan bedra sig.... 05.20 fick hon för sig att öppna sina blå och börja babbla på... Så länge hon bara babblar e det ju lungt däremot hör man att hon blir mer o mer irriterad om man inte kommer och tar upp henne på en gång... Förkyld och deckad som jag var petade jag försiktigt på sambon som inte reagerade... Hallå?! Är han döv tänker man när man ligger där nyvaken/halvtsovande och förkyld... Iallafall så fick jag liite liv i honom o han gick och hämtade Ellen och lade in henne i vår säng... Gissa vem som INTE ville ligga still.. fram och tillbaka, upp och ner i sängen, upp och ner över mig, lade sig på min högra sida men då skulle hon såklart över till Dan's sida efter 1/2 minut...

Till slut gick min snälla sambo upp med henne halv sju... Han hade ju ändå somnat om medan hon hade mig som någon sort gympamadrass eller nåt..

Fick sova till kvart över nio när de väl gått upp... Och det var välbehövt efter att ha varit vaken mellan 05.20 och 06.30...

Ni som läser detta tänker väl " men shit, sover barnet såå länge.." grejen är den att för OSS är det SUPER-tidigt... Vi är vana vid att hon sover till Tidigast 7 men för det mesta ännu längre. Så 05.20 är mitt i natten känns det som när man vaknar och ser vad klockan är och vet att det är lördag...

Får se vad det blir idag... Det lär ju inte bli någon inflyttninsfest för mig... *suck* Den får Dan o Ellen gå själva på... annars smittar jag väl ner alla vuxna och barn som är där... känns som att jag kan bespara dem det.. Även om jag JÄTTEGÄRNA vill gå!!! Jag vill ju också träffa alla som man inte ser så ofta... Men men... sånt är livet... Får se hur det blir med skansen och middagen imorgon. Antagligen inte men vem vet, jag kanske vaknar upp helt mirakulöst och är helt frisk imorgon! ;-)

Vi ska ju äta middag med mina föräldrar och syrran o martin imorgon. Inte pga att det är morsdag utan för att fira deras 30 åriga äktenskap.. (30 år! helt galet länge...) Vore ju kul om man kan va med där... Det visar sig imorgon.. :-)

Barnslig som jag kan va ibland, så ska jag passa på att titta på filmen "happy feet" ikväll när Dan är borta.. Han vill inte se den.. Undra varför *hahaha* Bra tillfälle då o se den själv. Gick med i DVD klubben på jobbet igen och då får vi låna hem filmer därifrån, Dans kommentar var "och då lånade du Happy feet?" *hahaha*

Har förresten glömt o tipsa om syster ysters blogg: http://miasvirr.blogspot.com/ kika in där om ni har tid över...

Förresten tycker jag ni är lite dåliga på att lämna kommentarer nu när jag öppnat upp så man inte måste va medlem o allt... :-) Några har lämnat.. *tack för det* :-D

nä, nu ska jag ta mitt kaffe o njuta lite av det innan ellen vaknar..

1 kommentar:

Mia sa...

Hej sötis! Ååå vad jag hoppas att du mår bättre imorgon kväll så att vi får äta middag tillsammans! Då kan du få dina nya fojna byxor! Och Ellens mössa! :-) Sen har ju moster varit lite shoppinggalen igen och köpt väääärldens sötaste tröja till Ellen med Bamse-barnen på!

Nu har jag varit vaken alldeles för länge.. Martin sover redan.. Puss och sov gott!