måndag, maj 21, 2007

I'm singing in the rain... *sjunger*

kl. 06.30 imorse vaknar jag av att min kära sambo puttar på mig och mumlar "öh, ska inte du gå upp"...

förvirrat tittar jag mig omkring och undrar vem som har mage att väcka mig INNAN min klocka har ringt... lite halvtjurigt kollar jag på klockan och inser att jag normalt sett åker NU! Hmm.. ja ja.. ingen idé att börja stressa och springa runt och yra... vi har ju trots allt en typ av flextid så vill jag kan jag komma klockan nio.. bara jag i slutändan ser till att jobba mina timmar för att slippa avdrag..

Eftersom jag dessutom började mitt "nya" liv för ungefär tusende gången idag så ville jag hinna med min frukost och så så jag hade en bra start... ville inte börja med att slarva med frukosten... vet hur jag blir när jag är hungrig... ingen vidare trevlig person som man vill umgås med så ville bespara mina arbetskamrater detta senario... så upp, duscha, åt frukost... iväg i bilen... trafiken flöt men så PANG slog det tvärnit strax innan stora väsby... visst, det rullade men hur stressade kan folk vara på morgonen!? Köra om 1 bil och sick sacka osv osv... nog för att jag kan va stressad i bilen o bli knäpp på folk som inte gasar på men hallå? om det är bilar så långt man kan se i båda filerna... vad tjänar det då till att köra om 1 enda bil?! nä.. men men.. deras val..

kommer fram till parkeringen på jobbet.. lyckades komma samtidigt som chefen... (undra om han var en av dem Jag körde om? *haha*) när jag väl börjat gå mot huset ringer telefonen

- " äntligen svarar du..."
(det var Dan som ringde)

- öh... jaa... jag hade nog stereon för högt för att höra att det ringde tidigare (såg när jag svarade att jag hade 2 missade samtal)

- Planterade du squash fröna igår eller?

(börjar snabbt bläddra i mitt trötta huvud och undra varför han ringer för 3:e gången för att kolla om jag planterat några frön som han normalt sätt bara ignorerar förutom när krukorna står ivägen... )

- öh, ja det gjorde jag.. vaddå då?

- va bra, då behöver jag inte oroa mig för att Ellen har ätit upp dem för hon springer runt med påsen de låg i

*hahaha* Sötisen! Tänk om det börjat växa squash ur öronen på henne... ;-) Kan se framför mig hur hon stolt går fram till pappa med påsen och säger "tittta"... förstår att Dan undrade men tyckte det var lite kul...

väl framme på jobbet såg jag att företaget som skickar ordrar som skall distribueras ut INTE varit lediga i fredags som jag... dubbla bunten med jobb mot vad vi brukar ha... *puh* ja ja... det går nog bra när vi har fått dem så tidigt... Men icke sa nicke... ordrarna skulle läggas till produkter och plockas bort och ändras om osv osv... när jag skulle börja skriva fraktsedlarna på internet hade vi inget internet. skulle leta fram en annan dator och vid den 1:a kom inget i skrivaren när jag skrev ut i den 2:a pajade jag ena skrivaren men i den andra fungerade det förutom att det blev urkassa utskrifter... ja ja.. bättre än inget... till slut fick jag iväg allt utom 3 ordrar... ja ja.. inte hela världen. Gjorde vad jag kunde och satt ju inte och slöade så jag kunde gå hem med gott samvete liiite lite tidigare också eftersom Dan är sjuk... ville inte att han skulle laga mat och smitta ner resten av oss...

imorgon ska ellen till BVC + vårdcentralen... BVC för 18 månaders kontroll + spruta och Vårdcentralen för att se om öronen ÄNTLIGEN läkt helt och hållet... vi får väl se..

nä shit vad jag har babblat på om onödiga ointressanta saker... nu ska jag surfa vidare till tradera och se om jag inte har ett o annat vinnarmail o skicka iväg...

ha det bra alla som orkat läsa hit! :-)

Inga kommentarer: