lördag, juni 02, 2007

idag är en sån där dag.......






när man inte vet hur man ska börja skriva bloggen.. Man vet vad man vill få ner i det stora hela men HUR ska man börja... jag kanske är ensam om mitt problem och varför skulle jag egentligen ha en intressant inledning för att eventuellt locka någon att läsa? Det är ju bara de som faktiskt vet om bloggen som kommer hit... (i princip)

Det är ju inte en blogg på en tidnings hemsida eller liknande. Så Varför bryr man sig egentligen?
ja ja... strunt samma..

Idag har vi haft en fullspäckad dag. Det var kalas eftersom 2 av ellens kusiner fyller år. Ellen har dock haft feber i 3 dagar så vi var tvungna att vänta tills idag med att veta om vi skulle komma iväg eller inte. Dessutom har hon varit allmänt "off" så vi har inte vetat helt och fullt att det berott på sprutan hon fick för en vecka sedan.

Igår fick jag sitta med henne i famnen i soffan i 1.5 timmar innan jag kunde lägga henne i sängen för o sova. Normalt sett så lägger vi henne och så somnar hon. Igår blev hon helt galen.. Vet inte vad det var... Samma sak idag mitt på dagen. Fick lägga mig i vår säng och krama henne och ändå började hon gråta till och från.. Tänk vad skönt när hon kan tala om vad som är fel.. Även om hon säkert har ont i varenda kroppsdel man frågar om.. ;-)

Sedan bar det iväg till kalas iallafall. Där hade hon såååå roligt med kusinerna som blev 6 och 11 år.












Efter detta skulle vi skjutsa hem Ellens farmor och passa på att handla lite. Vi fick sitta och hålla henne vaken i bilen och hon tittade på mig precis som att hon tänkte "mamma du e konstig" *haha* Tänk vad man gör för att försöka underhålla.. :-)

Har lyckats plantera ut mina små squash plantor idag också. Får se om det blir några... Kanske får alldeles för många! Då får jag dela med mig till alla er bloggläsare.. Är rätt så ensam om att äta squash här hemma. Dan gillar det inte direkt och Ellen var inte heller så förtjust i det sist jag försökte... Någon frivillig av alla läsare som vill ha om jag får en Jätteskörd!? ;-)

Fick en cykelsits av Ellens faster idag. :-) Hennes barn har blivit lite för stora så nu fick vi den. Roligt! Har velat ha en ett tag men som vanligt är allt som man vill ha till små barn dyrt... Hur ofta hittar man något man behöver som inte kostar flera hundra... Typ aldrig! Om det inte är kläder..



Imorgon ska jag med syster yster och kolla på en lägenhet som hon o hennes sambo ev. ska flytta in i.. Vi får väl se hur det blir med det :-)

SKa till barnens hus också och köpa en hjälm till Ellen samt be dem beställa nån grunka som fixar sufletten på vagnen så den inte "sackar ihop" när man är ute o går. Kanske kan de fixa så den inte drar åt vänster också!? *fundera* Bäst o kolla det på en gång... Skönt o kunna sätta folk i arbete... *fnissar*

Synd att helgerna är för korta bara... man vill hinna så mycket men det blir aldrig riktigt så.... kanske har man för höga ambitioner... ?

Nä, ska nog snart gå o sova... JA, jag vet att det är lördag och att klockan bara är 23... Men jag är helt slut efter denna dagen..

5 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Linda! Kul att läsa din blogg. Bor du kvar i Väsby? Går Ellen på dagis? Är Dan någon från Väsby? Har så många frågor :) Kram Jenny

Anonym sa...

Hej Linda! Hittade hit från en annan blogg, vet inte om du minns mig men jag ville bara säga hej i vart fall :-) Fin blogg!

Anna Juhlén sa...

Hej Lindis!!
Jag vill ha squash!!
Idag är det bara 54 dagar kvaaaaaaar!

Kram kram

Anna Juhlén sa...

Hej Lindis!!
Jag vill ha squash!!
Idag är det bara 54 dagar kvaaaaaaar!

Kram kram

Anna Juhlén sa...

Hej Lindis!!
Jag vill ha squash!!
Idag är det bara 54 dagar kvaaaaaaar!

Kram kram