söndag, juni 10, 2007

SOOOOOL!!!!!

Äntligen verkar solen ha kommit för att stanna.

Jag känner hur mitt "vinter-jag" försvinner och mitt "sommar-jag" tar vid. Det är ju sååå härligt att va ute o solen. Det spelar ingen roll Vad man gör eller hur eller varför bara man är ute! :-)

Idag har jag hunnit med massor... klippt gräs, rensat lite ogräs *hatar* , suttit bredvid Ellen när hon lekt i/med sin lilla plaskpool hon har plus att jag var iväg och handlade lite..

Hon är ju lite rolig lilla Ellen eftersom man inte får leka med henne utan hon ska göra alla saker själv så det är bara att snällt sitta bredvid och titta på... Och det är ju ett perfekt tillfälle att få lite färg! Det är däremot lite dumt att man inte kan känna av när man fått lagom med färg för en dag Innan det är försent... men men... sånt är livet. Hur kommer det sig förresten att det tar evigheter att bli brun på benen medan armarna blir bruna på en gång? *fundera*

Har börjat reflektera så mycket över saker och ting sista tiden... Har alltid varit och kommer nog alltid vara en grubblare... Vet inte hur man skulle kunna bli av med en sån egenskap.. Kanske efter år av träning eller nåt sånt men sista tiden har jag varit det mer än förut.. Kan ju bero på att det hänt mycket runt omkring också.

Ser fram emot morgondagen för då ska jag lära mig lite andra saker på jobbet. Har ju bara varit tillbaka en månad och efter att jag gick hem på mammaledighet så har vi fått ny chef, nya saker att göra med mera. Så nu ska jag lära mig nya saker + fräscha upp gamla saker. Ska bli kul men ändå jobbigt att vara nybörjare på något man en gång kunnat utantill. Jobbigt också att släppa kontrollen över det jag gjort under den månaden jag varit tillbaka. Som det kontrollfreak jag är så gillar jag inte att lämna över. Tror alltid att jag glömt något eller gjort något fel... Varför kan man inte ha lite självkänsla för?

nä... om man skulle fixa lite innan kudden ropar.. Klockan ringer ju okristligt tidigt så det är bara att snällt masa sig i säng vare sig man vill eller inte..

1 kommentar:

Anna Juhlén sa...

Stockholm i mitt hjärta,
låt mig besjunga dig nu,
åldrad i ungdomlig grönska,
öarnas stad, det är du!
Av städer jag känner i världen
är du den stad som fått allt.
Genom Mälarens kärlek till havet
en blandning av sött och salt.