söndag, juni 17, 2007

lördag - skansen - me&i - kista - regn

Igår var vi på skansen med några kompisar och deras 2 barn. Mkt roligare för Ellen att se de riktiga djuren och inte bara de dåligt tecknade bilderna i sina pekböcker..

Vi lyckades tajma in perfekt väder dessutom, sol, lite blåsigt och lagom varmt. Gå på skansen en jättevarm dag är ingen höjdare så det var skönt o slippa det... Skönt också att vi inte bestämt att gå idag eftersom det är spöregn...

Vi tittade på djuren, åt lunch ute på en bänk, Ellen o Dan åkte sån där bil som går på "räls" (nån typ av radiobil kanske det är? ) lägger in bild senare...


en jättebra dag som avslutades med kinamat och att tokdäcka i soffan tittandes på Desperate Housewifes :-)

Hade fått mail från "min" me & I säljare också... Rea och sista beställning för sommaren. Var ju bara tvungen att beställa den fina frotté tunikan jag kikat på så länge till Ellen... Eller ja, tvungen o tvungen... Min andra personlighet som är shoppingberoende var tvungen.. *haha*

Men visst ÄR den FIN!? Hon kommer ju va så söt i den! Snål som jag är så tog en lite större storlek också... Då kan hon säkert ha den i höst till byxor. Man får inte va dum.. ;-)

Idag ska jag till Kista och träffa syrran. Ellen ska med också så att Dan får pyssla med den otroligt roliga sysslan SKRAPA ROST ;-)

Ingen som vill köpa en golf årsmodell -96 som är knallgul? Den går bra nu igen efter lite bytta delar och rosten kommer dessutom va borta snart.. :-) Inte så mycket rost men tillräckligt för att man ska ta bort det.. :-)
Nä, ska ta och göra mig klar medan Ellen sover. Eftersom hon vaknade jättetidigt imorse fickhon sova innan lunch istället för Efter lunch. Får se hur det går sen.. brukar gå bra när moster är med och busar :-)



3 kommentarer:

Jenny sa...

Jo den där klänningen är verkligen jättefin. Jag har en del me&i kläder till Alexander, det är så bra för Sebastian kommer kunna ha dom sen. Jag ska ha klädparty här den 8 aug om du vill komma. Då har deras nya kollektion kommit. Kram

Mia sa...

Tack för en jättemysig dag :-) Kul att vi hittade så många fina grejer! Jag är sååå glad över min fina tunika! Den ska jag nog ha på jobbet redan imorgon! :-)

Nu är det dags att 'vova'.. Ska skicka ett litet paket till Ellen imorgon. Något jag hittade när jag började packa ner grejer från bokhyllan ;-) Den kan förhoppnignsvis komma väl till hands när det är svårt för små grodor att sova..

*puss*
syster moster

Anna Juhlén sa...

Ååå den var fiin! Ellen kommer bli en Prinsessa i den. :)

Får se om jag vågar skicka det här, förra gången fick du ju flera st mess när jag skickade ett...
Hjälp...

40 dagar kvar!

Kram