torsdag, juni 21, 2007

igår var jag på....

...... Gröna Lund och Tyrol med jobbet. SUPERKUL! Har inte haft så kul på länge faktiskt. Skönt att komma iväg och vara sig själv och bara "hålla koll" på sig själv. Vi började med en öl på bellami och sedan var det dags att bli indelade i lag inför femkampen. Hade inte kört någon femkamp innan så jag såg verkligen fram emot denna kväll. Vi började med Putten - man fick där olika mycket poäng beroende på vilket hål man lyckades putta ner bollen i.. Den grenen gick väl lite sådär kan man säga.. ;-) Efter det var det dags för skjutbana.. Vem lyckas pricka mitt i på första försöket! *pekar på mig själv* Så den grenen gick ju jättebra! Sen blev det bättre och bättre. Hästracet vann jag och woodyn fick jag helt ok på plus att jag hade haft SUPERKUL! Vi var ett bra lag också! Faktiskt så bra att vi vann över alla andra!

Självklart kunde vi inte vara på grönan utan att låta bli att åka nånting.. Kvasten var ju självklar men vilken besvikelse... var var pirrandet i magen?! Nä.. den va inte alls så bra som man trodde den skulle vara. Efter det blev det även en sväng i vilda musen.

Efter åk och femkamp bar det av till kryddhyllan där mer alkohol intogs.. Vid 21 var det dags för middag och köandet började utanför tyrol. Jag kan ju säga så mycket som att vi nite var direkt ensamma om att vilja komma in där just det klockslaget...

Supergod mat och roligt sällskap! Även om jag mest lyssnade på alla andra.. var nog för hungrig för att prata tror jag. Annars brukar ju inte min mun vara stängd några längre stunder... speciellt inte efter lite alkoholintag..

för att sammanfatta kvällen så var den super.. Det var ju synd bara att man inte är van vid alkohol och skulle upp och jobba imorse... När klockan ringde kl 0600 (senare än vanligt) önskade jag att jag kunde försvinna från jordens yta... Jag VILLE INTE gå upp!!! Lyckades pallra mig upp ur sängen till slut och in i duschen. Bättre mornar har jag definitivt haft. ;-)
Efter 3 skedar yoghurt och 1/2 riskaka gick jag och lade mig i soffan och somnade om ett tag. Skulle bli skjutsad av Dan eftersom jag lämnat bilen på jobbet kvällen innan så vi hade kommit överens om att inte åka förrän Ellen vaknat så vi skulle slippa riva upp henne.

Ja ja.. Det tog ju bara en halv dag och lunch från Mc Donalds för att piggna till men det var det helt klart värt! Hade jag varit lite mer utvilad hade jag hakat på till Rish (stavning?) efteråt men nä.. det bar av hemåt istället och tur var nog det..

Imorgon är det midsommarafton och då ska vi åka till mina föräldrar och äta sill osv.. har precis bakat en moussetårta som jag tänkte ta med som efterrätt :-)

ska kanske gå och sova nu... men nej! Jag måste ju tvätta kom jag på... ja ja.. jag får väl sova i bilen imorgon. ;-)

Glad Midsommar alla som läser! :-)

1 kommentar:

Mia sa...

Ja.. Du var söööt när vi hämtade dig i stan på natten efter grönan :-)

"Vi årrkade inte gå till schentralen, så vi toog en takxchi.."

Vad roligt att du hade roligt! Det är du värd sötis!

Kramis syster yster