torsdag, december 27, 2007

27 december........

snart nyår!!!! :-) *tjohooo*

Julen är över... eller inte riktigt eftersom vi ska iväg idag och byta de sista julklapparna men i det stora hela är julen redan över... Detta innebär att det bara är några få dagar kvar till nyår... Ska bli så roligt! :-) Älskar ju att träffa folk och fixa och dona o ha mig.. blir perfekt! Det kommer hit en familj från sundsvall (*saknar er*), syrran o martin kommer hit och ev. 2 kompisar till med barn. Ska bli så roligt! :-)

Fick liite nyårskänsla igår.. Kollade på filmen "underbar och älskad av alla" och där var det en nyårsfest med och det sköts fyrverkerier och spelades nyårslåtar osv... iof är väl mkt av vad man tror om nyår en illusion som alltid spricker när nyårsafton väl kommer... Då blir det inte alltid som man tänkt sig utan mer likt en helt vanlig dag än det där magiska gnistrande tillståndet som man tror att man ska uppleva varje gång...

Tillbaka till filmen... den var så himla rolig! Mkt bra film som är sevärd! Iof tror jag att jag uppskattade den mer än vad sambon gjorde.. Men hörde nog hur han skrattade till ibland. Själv fick jag uppleva både gråt och asgarv... en perfekt blandning! :-)

Imorgon tänkte jag försöka hinna med att kika lite på mellandagsrean. Vore ju roligt om man kunde hitta något som passar som man kan ha på nyår... även om man saknar både festkläder och roligare vardagskläder... Är glad om jag hittar Nånting... Händer inte så ofta tyvärr... Men vad jag verkligen skulle behöva är nya byxor! Tror alla jeans jag äger är typ 4-5 år gamla... eller nej, de nyaste paret är nog "bara" 2 år gamla...... Nej, det är verkligen dags att en uppfräschning... Nuvarande jobbet duger mina gamla jeans på men det är inte så kul att gå runt jämt i samma gamla jeans... nej, usch... dags för lite nytt... får hoppas jag kan hitta något :-) Tyvärr är det ju oftast så när jag letar att jag inte hittar något... och sen när jag INTE ska hitta något så hittar jag... o då har man oftast inte råd... :-(

får väl se helt enkelt om jag hittar något... men får hålla tummarna...

Inga kommentarer: