onsdag, december 19, 2007

23:20 onsdag kväll...

sitter och väntar på att knäcken ska koka klart... sen har jag ju "bara" kvar jobbet att hälla ner det i formar... vilken tur att jag gjorde dubbel sats... *ironi* Vad hände med det som står i receptet "låt koka ca 1 timme på svag värme"... nu är det över en timme och det är långt ifrån klart... *Suck*

Tur att klockan inte ringer förrän kl. 05.00 imorgon bitti... *ironisk*

har varit en bra dag. Var tillbaka på jobbet efter att ha varit hemma med ellen i 2 dagar. Varit lite halv off.. vet inte varför, men ibland har man ju mindre bra dagar... så är det helt enkelt. Kan ju ha att göra med att man har lite mkt i huvudet just nu inför julen...

mkt som ska fixas, hur ska allt fungera, ellen är sjuk kommer hon bli frisk osv osv... PLUS att vi ska ha kalas dagen före julafton... Det är absolut jätteroligt att få ett break i julstöket men just nu känns det som att jag har lite för höga ambitioner vad gäller allt jag vill hinna med... Tur att jag är ledig fredag också! :-)

Kändes dock skönt att vara tillbaka på jobbet. Efter 2 dagar hemma med en sjuk Ellen och efter att ha tittat på samma mumin DVD säkert 10 ggr är det rätt skönt att umgås med vuxna (om man nu kan kalla mina arbetskamrater vuxna ;-) ) människor och jobba... Samtidigt så saknar man ihjäl sig efter henne och vill veta hur hon mår hela tiden :-) Ja ja.. sånt är livet... Aldrig är man helt nöjd.

Undrar när jag får gå o sova idag då.... *fundera* Hade ju inte kollat knäckformarna innan jag blandade ihop allt i kastrullen (dubbel sats smet)... så gissa om jag blev förvånad när jag plocka fram knäckformarna och insåg att "shit, jag har bara 50 formar..." så kastade mig på telefonen och som tur var så var min pappa vaken och de hade lite knäckformar hemma som jag fick åka över och hämta.. :-)

Nä, dags o kolla smeten igen... HOPPAS att den är klar... annars kommer jag inte orka gå upp imorgon heller... *usch*

Inga kommentarer: