lördag, december 22, 2007

22 december.....

imorgon fyller min lilla tjej 2 år... detta innebär att hon inte är så himla liten längre. Självklart är hon ju fortfarande liten men ja... ni som har barn förstår vad jag menar...

Kalas imorgon, blir mest närmsta familjen men även några kompisar.. Men några kunde inte komma och några är bortresta så det blir inte så många kompisar som kommer..

Ska bli kul att se hur Ellen reagerar på paket i år.. Förra året såg hon mest förskräckt ut att hon fick saker inslagna i papper och alla stod och tittade på henne...Hon förstod nog knappt att sakerna var till henne *haha* Nu vet hon ju vad paket är och hon vet att hon ska få tårta och kakor osv...

Har varit iväg och köpt tårtdekorationer.. 2 tårtor blir det eftersom jag själv är så nyfiken på att prova en alternativ "topping".. I vanliga fall har man ju oftast grädde men hittat en frosting med vitchoklad och philadelphiaost som verkar så himla god. Så, den ena tårtan blir en vanlig rund köpt tårtbotten med ett lager banan/grädde och ett lager blåbärssylt/grädde och grädde uppepå... Den andra blir en avlång chokladsockerkaka som är hembakad med samma lager och den goda (?) frostingen uppepå. :-) Får väl rapportera sen huruvida det var gott eller inte... Eller så får ni komma förbi o provsmaka. ;-)

hoppas min förkylning vill försvinna bara.. sitter iof bara i näsan. Inga andra symptom men det är tillräckligt irriterande att gå runt att vara täppt o snorig hela dagarna...

Nä, dags att börja vispa ihop grädde o sånt för att förbereda tårtorna.. dessutom blir de godare när de får stå och dra åt sig lite under natten... Chokladtårtan behöver dock svalna lite innan jag kan stoppa in fyllningen i den...

Vill passa på att önska alla läsare en GOD JUL! :-)

Vet inte när jag hinner skriva nästa gång. Imorgon kalas, sen julafton och flänga runt... sen ska vi ev. iväg även på juldagen... så vi får se helt enkelt. :-)

Inga kommentarer: