tisdag, november 27, 2007

en seg tisdag

börjar äntligen lida mot sitt slut...

morgonen började helt fel, och fortsatte likadant. Ellen vaknade innan hon egentligen var utvilad, hon ville inte äta frukost, hon ville inte klä på sig, hon ville inte gå till dagis, jag fick inte gå ifrån dagis vilket jag gjorde ändå, bensinlampan lös i bilen, åkte på motorvägen och då var det såklart kö mer eller mindre hela vägen till jobbet.. *Suck* Tröttsamt när resan till jobbet tar dubbelt så lång tid som vanligt.

jag är inte en sån person som klarar av att hantera t.ex bilköer... blir superstressad på en gång... Kunde jag så skulle jag putta bort alla andra och bara köra... men så fungerar det ju (tyvärr) inte... önskar ibland att man kunde ha ett lugnare sinne så man i sådana situationer kunde känna sig mer "harmonisk" och acceptera läget..

på jobbet flöt allt på iallafall och dagen började ordna upp sig.

Skulle träffat en kompis och strosat på stan och gå ut o äta/fika något.. men var fortfarande sjuk. Stackarn! Passade på att ta med syrran till polisen och fixa pass... varför vet hon fortfarande inte och det kan jag inte skriva ner här heller eftersom hon läser min blogg.. :-) Så även ni (få men än dock några befintliga) läsare får vänta och se varför... ;-)

Sedan gick vi en sväng i sollentuna centrum och där hittade jag julklapp till Dan. :-) och lite nya strumpor till ellen. Det är nog inte så varmt med sommarstrumpor nu.. Det har behövts flera lite tjockare strumpor ganska länge men det har fungerat.. nu finns det så det räcker och blir över! :-)

Nu är jag återigen hemma och har faktiskt varit duktig (enligt mig själv) och lagt in alla räkningar! :-) Skönt att ha den ångesten ur världen. Får jämt sån ångest om jag handlar innan jag gjort räkningarna. Nu kan jag handla på och när det inte finns pengar kvar så tar det stopp.. ;-)

Nä... inte så mkt annat nyttigt gjort idag... hade behövt göra vissa saker men får väl ta tag i det imorgon... efter att jag solat o simmat igen :-)

Inga kommentarer: