onsdag, oktober 29, 2008

onsdag, känns som fredag imorgon.....

Idag var förskolan stängd vilket innebar att jag och Ellen var hemma.

Vi hann med en del saker trots det trista vädret. hade ju varit kul med sol när man ändå är hemma. :-)

Vi var iväg och köpte en pärm till alla teckningar som kommer hem från dagis. Någon som känner igen problemet med högar av teckningar som ligger och dräller lite häran o däran..?

Vi var även till biblioteket här i Knivsta för första gången på 4 år.. :-) Lånade några böcker till Ellen och en skiva "Lilla kotten sjunger" som vi ju faktiskt har boken till men inte skivan. Svårt att sjunga vissa sånger när man aldrig hört dem.. Ska jag vara ärlig tyckte jag det var en ganska tråkig skiva och trista tolkningar av de låtar man faktiskt kände igen... Boken får nog bli en tradera försäljning istället. :-D

Imorgon är det tillbaka till jobbet. Mkt att göra och oroliga tider med finanskris o allt. Folk börjar varslas och man får väl se hur länge man själv får stanna med tanke på att jag inte ens varit där ett år. Det visar sig. Annars får jag väl börja baka muffins o sälja eller nåt. ;-)

Känns som fredag imorgon av någon anledning men det är det ju tyvärr inte ... ja ja.. strunt samma. Hela veckan har ju snart gått ändå så. :-)

Längtar till NÄSTA helg.. Då bär det av på "spahelg" lördag-söndag med en kompis. Ska bli sååå skönt o roligt att komma iväg och hinna prata utan att ha barnen springades runt oss. Slutar väl med att vi pratar om dem istället. :-)

Nej, dags att sova. Penicillinet håller på att ta kol på mig.. Länge sedan jag var såhär trött på kvällarna. Hur orkar barn hålla igång som de gör när de äter penicillin!?

2 kommentarer:

Trollkarlen Rozzie sa...

Hej Linda.

Sambolivet blev inte som det var tänkt. Det blev för mycket tråkigheter. Vi är särbo istället.
Ja jag har flyttat och trivs alldeles utmärkt.

// Roger

Jenny sa...

Hej! Jag har utmanat dig i min blogg. Trevlig helg! Kram