lördag, oktober 18, 2008

Helg, soool och skönt höstväder

har återigen fått påtryckningar att jag ALDRIG uppdaterar min blogg... vaddå aldrig, det kommer ju inlägg då och då iallafall.. ;-)

blir ganska less på datorn efter att ha suttit vid den hela dagen på jobbet.. känns trist att erkänna men så är det. Förut kunde jag göra allt möjligt vid datorn men nu känns det som ett "måste" att kolla mailen. Ett "måste" att svara på de viktigaste mailen även om det faktiskt också är roligt och trevligt att få mail. :-)

Ska bättra mig...

I torsdags var jag ut med avdelningen på jobbet för första gången sedan jag började. Vi hade så himla roligt! Skönt att hinna umgås lite privat och inte bara prata jobb.

Fredagen blev desto värre. Trött, bakis, halvkämpig morgon med dotter som inte ville äta frukost osv och vad är det första som händer på jobbet. Första mailet man öppnar är en mer eller mindre "utskällning" på mail som var helt obefogad. Som tur var var den skickad även till min chef och "teamleader" vilket innebar att personen i fråga ganska snabbt blev inkallad och tillsagd av min chef. Skönt att ha några bakom ryggen vid sådana tillfällen men det vände Hela min dag upp och ner. Det var inte den bästa av dagar att ta en sådan sak. I vanliga fall hade jag inte brytt mig utan svarat något tillbaka på ett vänligt men bestämt sätt men denna dag brakade allt bara ihop. Det var riktigt skönt att gå hem när det väl var dags för det!! :-)

Idag har jag inte gjort nånting nästan... eller jo det har jag men bara saker jag velat göra. Förberett lite mat, tagit en promenad i solen, kollat på tv med mera... Skönt med sådana dagar ibland. :-)

Nu är det dags att sova... insidenten i fredags har dragit "psykisk-kraft" av mig idag också... varför kan man inte bara släppa sånt där? Det skulle vara så mkt bättre då..

Sov Gott!

Inga kommentarer: