lördag, december 27, 2008

jul jul, strålande jul eller hur var det????

julen längtades efter, dök upp och försvann lika fort igen.

Ellens födelsedag var lyckad, däremot förstår jag inte att människor har så svårt att passa tider? Om jag säger två halv tre och inte hör något av vederbörande förutsätter jag att det är den tid som gäller. Inte kvart över tre halv fyra.? Eller?
Att man dessutom bara kliver på och inte ens säger hej till folk som redan är närvarande? Jag bryr mig inte om jag pratat med någon som säger att de blir sena eller att man kommit överens om att någon blir sen för att de ska stanna men i övrigt tycker jag det är allmänt nonchalant.

Julen var lyckad, lugn och skön med mamma o pappa och syrran o martin. MKT (nästan för mkt) god mat, trevligt sällskap och bra julklappar. Ellen stackarn blev väl helt hypad av alla paket men hon har börjat uppskatta den nu i efterhand. :-)

Det är också rätt spännande det här med julen hur vissa förväntar sig att alla ska dyka upp osv men sen när det är åt andra hållet så fungerar de inte. Vaddå, skulle de behöva kompromissa? Nä, det verkar inte existera i allas världar.
Jag ska inte reta upp mig på saker och ting jag inte kan rå på men jag måste erkänna att jag tycker att det är intressant hur vissa människor fungerar. Skönt iof att kunna låta bli att kompromissa åt andra hållet med gott samvete i framtiden.
Nog om detta nu...

Imorgon har jag bokat biobiljetter till oss alla tre. Lilla spöket laban går på bio nu och det blir debut för Ellen att gå på bio. Ska bli kul att se vad hon tycker om det. Filmen är ju bara 45 min lång och det brukar hon klara av hemma om det är något hon vill titta på.

Senare på kvällen bär det av till syster för födelsedagsmiddag. Trevligt och säkerligen mkt Gott! :-)

Nä, dags att stänga ner nu och sova....

Hoppas att alla haft en bra jul!!!!!!!

Inga kommentarer: