torsdag, december 18, 2008

18 December

Imorgon är sista dagen att jobba innan julledigheten. Har passat på att ta ledigt måndag tisdag och även 29:e o 30:e. Ska bli skönt att vara ledig. Även om det känns som att jag har VÄLDIGT mkt att hinna med innan jul + under ledigheten.

Fredag:

Ikea - inhandla tv-möbel, täcke till ellen + belysning av div. slag.
Storhandla inför jul + födelsedag (Ellen)

Lördag:

fixa lite julgodis på förmiddagen
strax efter lunch, lämna ellen till mina päron.
Halv tre, bege oss mot sthlm och årsta brygga där vi ska
ta båten till Utö för att gå på julmarknad + julbord

Söndag:

Iväg till aktivitet kl. 10 med ellen o en kompis o hennes dotter.
Göra köttbullar, baka pepparkakor, pepparkaks hus med mera...

Måndag.
barnkalas

Tisdag:

ellens kalas.

Hm... och nånstans här emellan ska vi köpa gran, julstäda, laga lite mera mat, fixa tårta, handla sista julklapparna och presenter till kalas osv... Men ja, det låter ju som att vi har gott om tid... *hahahahahaha*

Får nog bli nattskift till godis-skapandet och matlagandet har jag en känsla av...

Julafton blir hemma med mina föräldrar, syrran o hennes man (tycker fortfarande det känns konstigt o säga man... ;-) ... ) Kommer bli himla mysigt! Hoppas på att det kommer lite snö!!! Den perfekta julaftonen skall innehålla snö -10 grader, sol och stora flingor som dalar ner till och från under dagen... Drömma kan man ju få göra iallafall. :-)

Nej, dags o fixa lite inför morgondagen och sedan sova eftersom klockan har en tendens att ringa okristligt tidigt..

1 kommentar:

Mia sa...

Ja.. Du är inte ensam :) Jag tycker faktiskt själv att det känns konstigt att säga: "Jag och min man..." Det brukar följas av ett osäkert litet fnitter..

Efternamnet har jag däremot plockat upp ordentligt och säger numera helt naturligt.

Kramisar