torsdag, mars 13, 2008

klädånget

tänk hur allt kan vända.... man har allting klart för sig hur det ska vara... vad man ska ha på sig hur kvällen kommer te sig osv osv.... sen när man står där för att prova det sista och går fram till sambon och säger "vad tycker du?" och han säger... va bylsig den var, du ser helt rak o konstig ut... när man ändå själv hittat något man trivs i... jag uppskattar hans ärlighet det gör jag... däremot har jag svårt att förstå hur något som jag själv inte trivs i som känns tight o knöligt kan se bätttre ut? Men jag får väl lita på min modemedvetna(?) sambo och lyda hans råd denna gång...

ligger inte alls i fas med mina planer ikväll... men men... nån gång ska jag väl komma i säng..

ska väl ta och fortsätta... ska packa ihop både mina och Ellens saker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, känner igen det där! Man vill så gärna höra sanningen, men man blir allt lite förvånad när man inte hör det man trodde man skulle höra.

Jag brukar undra alla gånger sambon säger att det är bra om han verkligen är ärlig, men du vet ju nu i alla fall att han säger vad han tycker! Bra!

Mia sa...

Man ska a l d r i g lyssna på sin sambo när det handlar om kläder! :-) Därför frågar jag alltid vilket Martin tycker bäst om av två alternativ, sedan väljer jag det som han inte valde. För det brukar alltid vara det jag själv trivs bäst med ändå.. ;-)

Framför allt ska man inte lyssna på nån som inte tycker om "konstiga sömmar", "knasiga ränder" och som står och provar samma tröja i ooääändlighet (i ungefär 14 olika kroppsställningar) för att den känns konstig över axlarna..

*är det Dan eller Martin jag pratar om?* ;-)

Ta en bild med mobilen och skicka över till syster yster istället! :-D

*puss*