tisdag, augusti 10, 2010

Semester 2010 - The End

slutet på semestern har nu kommit... sista dagen spenderades med Mia och Elina. De är så söta de små kusinerna. ROligt att de tycker så mkt om varandra än så länge iallafall. :-)

En jättemysig dag i Sollentuna centrum med lunch och fika och shopping. Borde inte handlat, ibland känner jag mig som en shopoholic.. ;-) Ihandlade linnen i alla möjliga färger på Cubus. Superbra enligt Mia så nu är det upp till bevis. En munkjacka även den på cubus och ett torr shampoo från Tigi (Rockaholic). Får se om det är något att ha eller om det blir till att fortsätta tvätta håret varje dag. :-)





Igår var vi in till uppsala med en kompis och hennes två barn. Det blev ett besök på stadsbiblioteket + lunch på stan. Under tiden lunchen intogs började det formligen ösa ner... Ellen hade förvisso sin jacka med sig som är någorlunda vattentät men samtidigt bara 3/4 tights + tygskor. Efter lunch blev det till att springa över till Åhléns och hoppas på att regnet skulle avta. Vilket det inte gjorde, eller jo, det avtog i den mån att man slapp bli dyngsur av att springa en meter men det var fortfarande väldigt regnigt när vi tog fart mot bilarna. Trots regnet en mkt lyckad dag!



Allt som allt har semestern 2010 varit mkt lyckad och framförallt välbehövd. Mkt har hunnits med utan att stressa sig igenom den.

Imorgon tillbaka till dagis för Ellen och DET ska bli spännande efter att ha haft sovmorgon i 6 veckor ungefär eftesom jag och Dan delat lite på semestern för att få den lite längre.

skönt att det blir en kort vecka. Både för Ellen och mig själv. :-) Dan har ju redan jobbat en vecka så honom är det inte så synd om.. ;-)

Börjat inse att det inte blir till att jogga runt tjejmilen också... Försökte börja träna men började något sent... Dock blivit mkt bättre på att komma ut på promenader/cykla osv.. Vilket känns väldigt bra! Blir nog gymmet snart igen! Nu har jag kommit till det stadiet att jag känner att kroppen och jag själv verkligen Vill göra något och mår bra av det ! Framsteg! :-)

Nej, dags att ladda en till maskin med tvätt och se om jag kan förbereda kläder osv inför morgondagen..

på återseende...

1 kommentar:

Yvonne sa...

ja nu har man bara jullovet att se fram emot. Tiden går så fort och speciellt när man är ledig. 6 veckor är ju inte så dumt för en liten tjej att få vara ledig. Men det går nog bra på dagis.
kram Mams