torsdag, mars 05, 2009

5 mars.......... var tog tiden vägen????

ok, ja jag vet att jag inte varit världsbäst på att uppdatera bloggen på sista tiden (ok, kanske lite längre)...

Anledningen är blandannat att vi varit sjuka fram o tillbaka.. magsjuka, förkylningar etc... det har helt enkelt funnits annat att prioritera före bloggandet... tyvärr..

Just nu är vi hyfsat friska... Ellen avslutade sin andra penicillinkur efter nyår i måndags. Öronen igen...

Tisdag var vi till öron näsa hals.. Otroligt hur fort man fick tid när man ringde och hörde hur det låg till med remissen. Ringde i fredags och fick tid i tisdags.. Det visar sig att hon skall opereras. Bort med delar av halsmandlarna, bort med polypen och sticka hål på trumhinnorna. OM det visar sig att det är segt slem bakom så sätter de även in rör. Nu ska vi bara vänta och se när det blir tid för detta. Läkaren vi träffade trodde att det skulle bli i slutet av våren eller ev början av sommaren, vi får helt enkelt vänta och se. Lite läskigt dock att hon skall opereras. Även om det är en rutinoperation för läkarna är det inte rutin för oss att söva vår lilla tjej.. Men det kommer gå bra, det är jag övertygad om! :-)

Även om tiderna på jobbet inte är de bästa så har jag fortfarande kvar jobbet, vilket är ett gott tecken :-) Får se vad som händer i framtiden. Snart lär man väl börja kika runt vad som finns så man har lite trådar ute här och var vid en eventuell uppsägning. Man vet ju aldrig vad som händer om marknaden inte vänder snart.

Nä, dags att sova så jag orkar upp imorgon. Har lovat mig själv att vara tidigt på jobbet imorgon så jag kan gå hem tidigt med gott samvete. Får se hur det går med det...

Inga kommentarer: