tisdag, januari 06, 2009

tillbaka till verkligheten

Imorgon är det tillbaka till en del av verkligheten. All ledighet vi hade att se fram emot är nu slut.

Ellen är fortfarande sjuk. Imorgon är det femte dygnet med feber. Får se vad läkaren säger imorgon. Hade en tid bokad sedan tidigare för att kolla öronen då förskolan misstänker att det antingen varit något fel på hörseln eller att det ev är det hela tiden. Passade ju rätt bra att ha tid när hon ändå är sjuk. Får se vad de säger. Ellen ska dit med morfar och jag är helt övertygad om det kommer att gå bra! :-)

Vore skönt om hon kunde få bli frisk nu. Som tur är har hon möjlighet att vara med mormor o morfar resten av veckan om hon inte blir frisk då de är lediga. Vad skulle vi göra om vi inte hade dem så nära? Tack snälla!! :-)

Skönt o slippa vabba, det brukar bli tillräckligt med vab dagar ändå.

Ska bli skönt med kort arbetsvecka som lite "inskolning" däremot är det säkerligen inte mindre att göra efter att det varit stängt några dagar dessutom.
Ska gå och kolla in kudden alldeles strax, börjar dessutom känna mig lite förkyld så jag hoppas att jag inte vaknar imorgon med en förkylning som överraskning. Övriga i bekantskapskretsen som var med på nyår verkar ha åkt på någon typ av orubblig influensa och det klarar jag mig gärna utan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, hoppas det inte är någon fara med öronen på lillan!!

Mia sa...

Skönt att "Nojnoj" och "Offa" finns så nära till hands när vår lilla groda blir sjuk...

Hoppas du inte åker på samma eländiga influensavirus som vi har råkat ut för... Det är helt klart bland det kämpigaste jag varit med om. Ät massor av C-vitaminer och sånt där Echina-vad-det-nu-heter-som-jag-är-så-skeptisk-till ;-)

Hoppas ni klarar er!

*puss å kram*